October 25, 2021

بررسی موتورسیکلت آپریلیا توارگ 660 مدل 2022

بررسی موتورسیکلت آپریلیا توارگ 660 مدل 2022

آپریلیا توارگ 660 یک موتور تریل جدید با مبدا برند ایتالیایی است که برای استفاده روزانه به همراه ماجراجویی‌های کوچک ساخته شده است. رقبای این موتور در بازار یاماها تریومف تایگر 900 رالی، بی ام و F850 GS و کی تی ام 890 هستند.

بررسی موتورسیکلت آپریلیا توارگ 660 مدل 2022

تیتربرتر: موتور آپریلیا توارگ 660 مدل 2022 فرمان بلند و صندلی‌ بلند، دو مشخصه ظاهری آپریلیا توارگ 660 هستند. موقعیت رانندگی مستقیم موجب شده تا تسلط راکب بر مسیر خوب باشد و این مزیت برای سواری در معابر خارج جاده‌ای مفید خواهد بود. سبک طراحی آپریلیا توارگ 660 کاملا تهاجمی است و مشاهده آن موتورهای شرکت کننده در جریان رالی داکار را برای شما تداعی می‌کند.

 

آپریلیا توارگ 660 مجهز به همان موتور 659 سی سی است که در RS 660 و Tuono 660 یافت می شود. تفاوت ها کوچک و متمرکز در انتهای بالای موتور است. قطار سوپاپ دارای زمان بندی، بالابر و مدت زمان خاص سوپاپ است تا بتواند گشتاور بیشتری را از موتور افزایش دهد و آن را دوست داشته باشد. آپریلیا 80 اسب بخار قدرت در 9000 دور در دقیقه و 51.6 پوند فوت گشتاور در 6500 دور در دقیقه دارد. 

از نظر تغییرات واقعی در معماری موتور، دو مورد وجود دارد: مخزن روغن برای افزایش فاصله از سطح مسطح تر است، اگرچه ظرفیت روغن تغییر نمی کند. و نقاط نصب موتور به قاب از سه در RS 660 و دو مورد در Tuono به مجموع 6 در توارگ افزایش یافته است. دو مورد از آن ها از براکت جعلی در جلوی موتور استفاده می کنند که به سیلندر و سر سیلندر متصل است. محور چرخان سومین نقطه نصب است که چهارمین و پنجمین قسمت بالا و پایین در قسمت عقب موتور قرار دارد. ششم و آخرین در پشت سر سیلندر است که آن را با یک صفحه فولادی مثلثی به قاب وصل می کند.

این موتور دارای مجموعه کاملی از حالت های سواری و تنظیمات کنترل کشش برای سواری ماجراجویی است. 

شاسی جایی است که توارگ خود را از دیگر رقبای قدرتمند خود بسیار متمایز می کند. آپریلیا به جای یک قاب آلومینیومی دو اسپار، دوچرخه ماجراجویی خود را با یک لوله فولادی و قاب صفحه ای نصب کرده است که به نوبه خود شامل یک زیر فریم جوش داده شده است. تصمیم برای استفاده از فولاد ناشی از نیاز به نازک و سبک شدن قاب در عین ارائه ویژگی پیچشی مناسب و پیچشی طولی برای ADV سواری است.

مخزن سوخت توارگ 660 دارای 4.8 گالن است و در پشت موتور امتداد می یابد تا فضایی برای صندوق هوا ایجاد کند.

تعلیق کاملاً قابل تنظیم کایابا در هر دو انتهای آن استفاده می شود. در چنگال وارونه 43 میلی متری از فنرهای درجه پیشرفته استفاده می شود، در حالی که شوک عقب پیگ بک از طریق اتصال به یک نوسان آلومینیومی ریخته می شود. سفر در هر دو طرف 240 میلی متر (9.4 اینچ) است، نقطه ای شیرین برای اجازه دادن به قابلیت های خارج از جاده و عملکرد خیابانی که آپریلیا می گوید در هر یک از مدل های آن مهم است.

ترکیب مناسب قدرت، وزن، سفر تعلیق و هزینه برای موفقیت این مدل جدید بسیار مهم است. سواتی با افتخار می گوید 187 کیلو است و این 412 پوند قبل از مایعات، سوخت و باتری است. 

چراغ های LED در روز سه چراغ جلو LED را در جلوی توارگ احاطه کرده اند و سپس زمان سوار شدن فرا رسید. انتظار برای بیرون، آماده برای رفتن، آخرین واحد پیش تولید بود. و فقط برای اینکه بدانید، واحد پیش تولید، به ساده ترین حالت، مرحله ای بین نمونه اولیه و واحد تولیدی واقعی است که در طبقه فروش مشاهده خواهید کرد. این ممکن است یک موتور تولید تمام عیار نبوده باشد، اما از فاصله 10 فوت شما تفاوت را نمی دانستید. برخی از پلاستیک ها هنوز بافت نهایی خود را از دست داده بودند، اما شکل و رنگ کلی آنها کامل بود. چیزی که وجود ندارد کنترل کشش و حالت های سواری است.

مطالب مرتبط:

پرتاب توارگ در خاک به لطف شاسی سبک و زیرک آسان است.

تخلیه برق و تعدیل دریچه گاز در خاک آسان است. اتصال به عقب از طریق چپ راست، کنترل عالی را در جاده های خاکی مانند سنگریزه ایجاد می کند. بازخورد و احساس از لاستیک جلو نیز بسیار خوب است، هنگامی که به محدوده لاستیک پیرلی اسکورپیون رالی نزدیک می شوید به وضوح ارتباط برقرار می کند. فضای باریک صندلی و مخزن فضای زیادی را هنگام ایستادن به شما می دهد و توارگ هنگام خارج از جاده بسیار قدرتمند است. در این آزمایش محدود، به نظر می رسد که آپریلیا در ایجاد یک موتورسیکلت ماجراجویی توانا و رقابتی برای خاک موفق بوده است. چیزی که مشخص نبود این است که سیستم تعلیق چقدر خوب با آفرودینگ جدی کنار می آید، اما این به زودی در راه اندازی رسمی مطبوعات به دست می آید.

ایستادن روی توارگ یک صندلی و مخزن باریک با ارگونومی عالی برای کنترل در خارج از جاده پیدا می کند.

وظیفه ترمزگیری دو روتور 300 میلی متری است که با کالیپرهای چهار پیستونی برمبو در جلو و یک دیسک 260 میلی متری با یک کولیس تک پیستونی در عقب انجام می شود. به طور کلی ترمزها از قدرت و حس زیادی برخوردارند، حتی اگر کالیپرها به صورت شعاعی نصب نشده باشند. در جاده، تنظیمات ABS قبل از اقدام برای رفع اشتباهات خود، حاشیه زیادی می دهد. در خاک، تنظیمات آفرود ضروری است و به خوبی کار می کند. شما به راحتی می توانید قسمت عقب را تغییر دهید و بکشید، در حالی که کالیبراسیون ABS در جلو باعث اعتماد به نفس می شود و باعث کند شدن سرعت دوچرخه حتی در صاف ترین شن می شود. 

آپریلیا اعتماد خود را به توارگ  660 نشان داده است. توارگ برای کسانی که به Ténéré and Adventure 890 R نگاه می کنند گزینه ای واقعی خواهد بود. دارای قدرت، شاسی و ارگونومی لازم برای یک ماجراجویی مناسب است. 

آنچه دیگران میخوانند:

​​​​​​​نویسنده: حمیرا فغانی 

منبع خبر

بررسی موتورسیکلت آپریلیا توارگ 660 مدل 2022
www.titrebartar.com